Aktuality

Zaměstnance zajímá výše platu a volno navíc

Zaměstnanecké benefity jsou společně s výší platu a dobrými vztahy s kolegy zásadním elementem, který berou tuzemští pracovníci v úvahu při hodnocení spokojenosti či nespokojenosti…

11.02.2010

 
Home Staging přináší oživení realitního trhu

V zemích západní Evropy, zejména ve Velké Británii a v USA, velmi rozšířený obor Home Staging přichází i do České republiky. Jako první přináší tuto službu firma HOME STAGING s.r.o..…

20.01.2010

 
Většina Čechů je ochotna si i v době krize za bílé zboží připlatit

Více než tři čtvrtiny Čechů si za kvalitní bílé zboží i v době krize rády připlatí. Kvalita totiž představuje pro 97 % Čechů rozhodující kritérium při výběru nového spotřebiče, a to…

20.01.2010

 
Tuzemské firmy šetří na kancelářských prostorách

Tuzemští podnikatelé výrazně snižují své náklady na pronájem kancelářských prostor. Vlivem aktuální hospodářské situace jsou firmy nuceny šetřit, v důsledku toho klesá poptávka po…

14.01.2010

 
Dolar je stále výrazně podhodnocen

Navzdory jistému posílení z konce roku zůstává americký dolar fundamentálně podhodnocenou měnou. Ukazují na to jednoduché aplikace konceptu parity kupní síly v podání takzvaného Big Mac…

14.01.2010

 
5 / 10 / 15 na stránku

číslo

Většina Čechů je ochotna si i v době krize za bílé zboží připlatit

Více než tři čtvrtiny Čechů si za kvalitní bílé zboží i v době krize rády připlatí. Kvalita totiž představuje pro 97 % Čechů rozhodující kritérium při výběru nového spotřebiče, a to i na úkor ceny. Tento fakt vyplývá z průzkumu společnosti Whirlpool, který se věnoval vnímání kvality a ceny u bílého zboží v České republice.


„Přinášet uživateli kvalitní spotřebiče s přidanou hodnotou, ať už jsou to nové unikátní funkce nebo design, je jednou z hlavních priorit naší společnosti. Výsledky průzkumu potvrzují, že jdeme správnou cestou a že rozumíme potřebám a přáním zákazníků,“ uvedl Ján Živný, marketingový ředitel společnosti Whirlpool.

Z výsledků průzkumu vyplývá, že 80 % respondentů je ochotno si připlatit za výrobek, o kterém se všichni shodují, že je velmi kvalitní, a to i přesto, že jeho pořizovací cena může být až o 20 % vyšší. Při posuzování důležitosti ceny a kvality u spotřebičů shledalo 97 % respondentů kvalitu jako nejdůležitější kritérium při výběru spotřebiče. Parametr ceny získal důležitost u 75 % respondentů. Z těchto čísel vyplývá, že při výběru produktu je kvalita pro většinu lidí naprosto zásadní. 84 % respondentů navíc vyjádřilo neochotu pořídit si levné zboží bílé techniky, jehož nízká cena je na úkor kvality.

Společnost Whirlpool, která si klade za cíl zvyšování kvality spotřebičů bílého zboží, iniciovala průzkum, který zkoumal, jak spotřebitelé vnímají kvalitu u bílého zboží. Výzkum se uskutečnil v termínu od 19. 10. do 19. 11. 2009 formou strukturovaného dotazníku. Celkem se účastnilo 1 235 respondentů.

Datum: 20.01.10, 19:20