Aktuality

OZNÁMENÍ

  Vážení čtenáři,   dovolujeme si Vás informovat, že vydávání časopisu Fresh marketing je bohužel od ledna 2012 zastaveno.Pokud jste již uhradil/a předplatné, tato částka, příp.…

13.01.2012

 
Anonymous zaútočili na americkou bezpečnostní firmu

Aktivistická skupina hackerů známá jako Anonymous zaútočila na počítače americké bezpečnostní a poradenské společnosti Stratfor. Podle zpravodajské agentury AP získala údaje o kreditních…

29.12.2011

 
Apple dostal v Itálii pokutu 900 tisíc eur

Italský úřad pro ochranu hospodářské soutěže potrestal americkou společnost Apple za nekalé praktiky, kterými prý poškozovala své zákazníky. Úřad udělil firmě pokutu ve výši 900 tisíc eur…

29.12.2011

 
Facebook od ledna zařadí reklamu do news feedu

Sociální síť Facebook plánuje od nového roku spustit tzv. Sponsored stories v rámci hlavního toku zpráv na Zdi, který obsahuje především statusy přátel nebo Stránek. Tyto příspěvky budou…

23.12.2011

 
Reklamní trh v Česku mírně roste, tahounem je televizní reklama

Podle společnosti Admosphere, která se zabývá monitoringem reklamních investic, mírně vzrostla ceníková hodnota reklamního prostoru v České republice. Do listopadu se meziročně zvýšila zhruba…

23.12.2011

 
5 / 10 / 15 na stránku

číslo

Hudba pro regiony: spojení hudby a turistického ruchu

Projekt ministerstva pro místní rozvoj, který nese název Hudba pro regiony, si klade za cíl prostřednictvím hudby, respektive hudebních akcí, rozvíjet cestovní ruch a jeho nabídku v regionech České republiky. Regiony disponují velkým turistickým potenciálem, faktem však zůstává, že se nejvíce turisticky přitažlivých kulturních akcí odehrává v Praze. Projekt si proto klade za cíl prostřednictvím tří naprosto odlišných hudebních žánrů – jazzu, vážné hudby
a rocku – v průběhu letních měsíců zapůsobit nejen na místní obyvatele, ale především na turisty, kteří v tomto období v regionech pobývají.

Text: Hana Hallerová

Koncerty nejenže poskytnou návštěvníkům zážitek, který je pro další rozhodování, zda v budoucnu opětovně v regionu stráví dovolenou, či nikoli, velmi důležitý. Zároveň jsou tyto koncerty vysokým ekonomickým přínosem pro region, neboť turista během svého pobytu využívá dalších služeb cestovního ruchu.
 

Nejdřív na zámek, pak na operu
Součástí práce ministerstva je podpora projektů, které mají pozitivní dopad na
turistický ruch v zajímavých destinacích České republiky. V letošní letní
sezóně se ministr rozhodl udělit záštitu a podpořit hudební projekty, které mají
za cíl posílit atraktivitu regionů a jejich turistický potenciál. Tak vznikla koncepce Hudba pro regiony. Kromě prohlídky krásných zámků, měst a zajímavých míst totiž turistům nabízí také unikátní hudební zážitek.
Klíčovou součástí Hudby pro regiony je projekt Rusalka – Klasika pod hvězdami. Ten je vlastně takovou vysoce kvalitní hudební „road show“, putuje po krásných českých zámcích a láká turisty z širokého okolí – a podmínky pro efektivní rozvoj především regionálního cestovního ruchu
tak zcela splňuje. Lidé si mohou jít prohlédnout nejen zámek, ale zároveň získat skvělý hudební zážitek. Druhým projektem je odlišný hudební
žánr – a to jazz. Bohemia Jazz Fest Rudyho Linky se stává již tradičním festivalem kvalitní jazzové hudby. Jazzmani z celého světa hrají na krásných náměstích v sedmi vybraných českých městech. Letos již pátý ročník tohoto festivalu slibuje to nejlepší ze světového jazzu. Zážitek pod širým nebem spojený s hudbou láká nejen turisty tuzemské, ale i zahraniční.
 

Důkladně připravená marketingová kampaň
Ve svých hudebně-marketingových aktivitách se ministerstvo zaměřilo i na
milovníky bigbeatu. Ve spolupráci s Rádiem Beat pomáhá propagaci vybraných
festivalů prostřednictvím rozhlasových spotů. Letos se touto cestou posluchači
dozvěděli o konání festivalu Mighty Sounds v Táboře a ještě se dozvědí o připravovaných festivalech Eurotrialog Mikulov (13. až 15. srpna), Trutnov Open Air Music Festival (19. až 22. srpna) a Grabštejn Worldfest (3. až 5. září).
Ministerstvo připravilo pro projekt Hudba pro regiony několik fází mediální
a komunikační kampaně. Ta první je zaměřena na printová média a její součástí je inzerát, který drží brand ČR a zároveň hravou formou odkazuje k hudební akci. Ministerstvo umisťuje své logo na všechny oficiální propagační výstupy, plakáty a roll-upy. Informační letáky MMR budou rozdávány také na všech akcích. Připravena je bannerová on-line kampaň, a to jak na stránkách ministerstva, tak u partnerských médií. Třetí vlnou, která odstartovala těsně před zahájením obou akcí, budou soutěže o vstupenky na českých rádiích. Součástí komunikační strategie je také účast ministra na oficiálních zahájeních.
 

Prim hraje legislativa
Cestovní ruch jako jedna z důležitých součástí české ekonomiky je také nosným tématem ministerstva pro místní rozvoj. Úřad ho podporuje především legislativními úpravami a systémovou finanční státní podporou. Nedílnou součástí je i dlouhodobá marketingová strategie. Tu zpracovává především agentura CzechTourism, organizace zřízená právě ministerstvem pro místní rozvoj. Samotné ministerstvo se ale marketingově soustředí na témata, která jsou akcentována v menší míře. Příkladem je regionální cestovní ruch.
Podpora regionálního cestovního ruchu je jednou z priorit ministerstva
pro místní rozvoj. Důležitou aktivitou ministerstva v oblasti rozvoje cestovního
ruchu jsou kromě podpory různých akcí bezesporu návrhy legislativních úprav.
V současné době ministerstvo například připravuje návrh zákona, který mimo
jiné pomůže zpřehlednit strukturu řízení a financování cestovního ruchu na úrovni státu, krajů a regionů. Pokud se tento návrh podaří prosadit, bude to znamenat významný posun v oblasti marketingu a managementu cestovního ruchu v jednotlivých krajích, potažmo v turistických regionech. Ministerstvo kromě těchto zmíněných legislativních úprav podporuje cestovní
ruch v regionech ČR i dalšími způsoby. Ministr například uděluje záštitu zajímavým projektům, které na úrovni krajů vytvářejí podmínky pro zvýšení atraktivity daného místa. Pokud je projekt náležitě marketingově propracovaný, je možné předložit k posouzení i žádost finanční dotaci. Tyto peníze jsou zpravidla určeny na podporu medializace akce nebo na tisk propagačních
materiálů a podobně. Ministerstvo všechny vynaložené prostředky pečlivě
kontroluje.

 

Datum: 09.03.11, 11:46

Diskuse

Vložit komentář