Aktuality

OZNÁMENÍ

  Vážení čtenáři,   dovolujeme si Vás informovat, že vydávání časopisu Fresh marketing je bohužel od ledna 2012 zastaveno.Pokud jste již uhradil/a předplatné, tato částka, příp.…

13.01.2012

 
Anonymous zaútočili na americkou bezpečnostní firmu

Aktivistická skupina hackerů známá jako Anonymous zaútočila na počítače americké bezpečnostní a poradenské společnosti Stratfor. Podle zpravodajské agentury AP získala údaje o kreditních…

29.12.2011

 
Apple dostal v Itálii pokutu 900 tisíc eur

Italský úřad pro ochranu hospodářské soutěže potrestal americkou společnost Apple za nekalé praktiky, kterými prý poškozovala své zákazníky. Úřad udělil firmě pokutu ve výši 900 tisíc eur…

29.12.2011

 
Facebook od ledna zařadí reklamu do news feedu

Sociální síť Facebook plánuje od nového roku spustit tzv. Sponsored stories v rámci hlavního toku zpráv na Zdi, který obsahuje především statusy přátel nebo Stránek. Tyto příspěvky budou…

23.12.2011

 
Reklamní trh v Česku mírně roste, tahounem je televizní reklama

Podle společnosti Admosphere, která se zabývá monitoringem reklamních investic, mírně vzrostla ceníková hodnota reklamního prostoru v České republice. Do listopadu se meziročně zvýšila zhruba…

23.12.2011

 
5 / 10 / 15 na stránku

číslo

Petr Pacas: Pomáháme svým klientům zabezpečit firemní kulturu

Le Chèque Déjeuner patří mezi největší poskytovatele služeb v oblasti
motivace a benefitních programů pro B2B sektor. Byla založena v roce
1965 a dnes již funguje ve dvanácti evropských zemích. S obchodním
ředitelem české pobočky Petrem Pacasem jsme si povídali krom jiného
i o firemní kultuře a o situaci na trhu benefitů.

Text: Petr Špaček

Čím se společnost Le Chèque Déjeuner zabývá?
Naše pobočka úspěšně působí na českém trhu v oblasti poradenství a poskytování zaměstnaneckých benefitů a motivačních programů již od roku 1995. Naše služby využívají zaměstnavatelé pro motivaci a odměnu
svých zaměstnanců formou různých typů poukázek na stravování a volnočasovou aktivitu v oblasti cestování, sportu, zdraví, kultury nebo vzdělání.
 

Co přesně si představujete pod pojmem firemní kultura?
Z našeho pohledu zahrnuje firemní kultura ucelený soubor nástrojů a vztahů, který každý zaměstnavatel používá v interní komunikaci se svými zaměstnanci. To se projevuje i v pohledu na firmu z vnějšího prostředí. Naše portfolio obsahuje právě nástroje, které může podnik využívat pro motivaci a ocenění svých pracovníků, tedy pro zabezpečení jedné z hlavních částí firemní kultury.
 

Proč je používání poukázkových benefitů výhodné?                                  Nepeněžní poukázky jsou podle zákona daňově uznatelnou položkou pro zaměstnavatele a zároveň jsou osvobozeny od sociálního a zdravotního pojištění i u zaměstnance. Celková úspora nákladů se pohybuje kolem 36 procent. Každá firma si snadno spočítá, kolik finančních prostředků může jejich použitím a částečnou substitucí peněžních odměn a příspěvků pro zaměstnance ušetřit.
 

V čem je vaše nabídka firmám exkluzivní?
Nemohu jmenovat všechny výhody naší nabídky, ale chtěl bych zmínit alespoň
několik oblastí. Například jsme schopni „ušít na míru“ efektivní kombinaci benefitů – které tvoří ucelený program – podle přání a potřeb klienta. Výhodou je i naše flexibilita a rychlost, neboť disponujeme kompletní výrobní technologií k tisku poukázek. Ty navíc obsahují bezkonkurenční počet bezpečnostních prvků, stejně jako například u bankovek. Významné je i snížení administrativy a celková přehlednost a jednoduchost. Oproti jiným produktům na trhu oceňují naši klienti – a zejména jejich zaměstnanci – praktický systém takzvaných
šekových knížek, kdy je v každé dodáván konkrétní počet poukázek. Navíc
nabízíme i možnost potisku jmény zaměstnanců nebo krátkého textu podle přání zaměstnavatele. Součástí šekové knížky jsou slevové kupony, které lze uplatnitu našich obchodních partnerů.
 

Jak může postupovat zaměstnavatel, který se rozhodl odměnit vašimi poukázkami zaměstnance a zatím o žádném z produktů nic konkrétního
neví?

Každý zaměstnavatel může kontaktovat naše zákaznické centrum, které mu podá informace o všech produktech a poradí mu s výběrem. Poukázky lze i kombinovat – určité skupiny zaměstnanců mohou obdržet ty nejvhodnější pro jejich odpočinek a relaxaci. U větších společností, kde je třeba diverzifikovat odměňování a motivaci zaměstnanců, doporučuji setkání s naším obchodním manažerem. Ten klientovi poradí s optimálním a efektivním nastavením
podle jeho potřeb. Základní informace naleznete na stránkách www.seky.cz.
 

Kde všude lze vaše kupony použít?
V současné době přijímá kupony Le Chèque Déjeuner v České republice více
než 32 tisíc smluvních provozoven. A jejich počet se neustále zvyšuje. Přehledný seznam společně s dalšími užitečnými informacemi najdete na stránkách www.mujsek.cz, které jsou určeny zejména pro zaměstnance – tedy pro uživatele kuponů.
 

Jaký produkt je u klientů nejoblíbenější?
Nejoblíbenějším produktem je Unišek+, který vznikl na základě požadavků našich klientů. Je vlastně spojením produktů Unišek a Šek dovolená. Unišek+ pokrývá volnočasové aktivity v oblasti sportu, kultury, vzdělání, zdravotní péče a dovolené. Velmi zajímavý je i Cadhoc – dárkový šek. Ten slouží k odměňování pracovníků při různých významných příležitostech. A firmy
ho stále častěji používají i jako marketingový nástroj pro motivaci obchodních
partnerů. Výhodou je volnost výběru širokého spektra zboží či služeb.

Nabízíte něco i státním organizacím?
Ano, pro státní organizace nabízíme produkt s názvem Unišek+ FKSP. Je to
nepeněžní poukázka vytvořená pro potřeby čerpání prostředků z fondu kulturních a sociálních potřeb podle vyhlášky platné pro organizační složky státu, státní příspěvkové organizace a příspěvkové organizace zřízené
územními samosprávními celky.
 

Co si myslíte o aktuální situaci na trhu benefitů?
Z diskusí s našimi klienty i z celkového vývoje situace na trhu je zřejmé, že motivace zaměstnanců je pro zaměstnavatele často složitou a náročnou aktivitou, která je však pro udržení a stabilizaci zaměstnanců nutná. Tyto nástroje jsou využívány stále více, neboť si zaměstnavatelé uvědomují jejich důležitost a výrazný vliv na spokojenost pracovníků. Naše nabídka benefitních
programů prostřednictvím poukázek je ekonomicky výhodná a zároveň administrativně nenáročná. Ocení ji tak nejen finanční či personální ředitelé, ale i všichni další, kteří zaměstnanecké výhody ve firmách zpracovávají. Pro obdarované je pak velkou výhodou možnost volby, kdy a kde svůj benefit uplatní.
 

A jaké trendy lze v budoucnu očekávat?
Trh zaměstnaneckých benefitů se neustále rozšiřuje, podle výzkumů jsou nejoblíbenější právě stravenky. Další volnočasové benefity ve formě poukázek se po určité stagnaci v loňském roce začínají kvůli krizi letos opět výrazně prosazovat právě na úkor peněžních benefitů, které jsou pro zaměstnavatele velmi nákladné. Ekonomická krize spustila úsporný režim. Výhledově lze tedy očekávat rostoucí zájem firem o efektivní a moderní nástroje řízení lidských zdrojů – s cílem diferencovaně motivovat perspektivní zaměstnance a nastavit flexibilní systém benefitů do vnitrofiremní kultury a komunikace.

 

Datum: 09.03.11, 11:37

Diskuse

Vložit komentář