Co to je digitální marketing a proč je tak důležitý? – část 1.

Digitální marketing označuje reklamu poskytovanou prostřednictvím digitálních kanálů, jako jsou vyhledávače, webové stránky, sociální média, e-mail a mobilní aplikace. Jedná se v podstatě o jakoukoli formu marketingu, která zahrnuje elektronická zařízení.

Je to jedna z nejúčinnějších forem marketingu a to hlavně kvůli množství potencionálních zákazníků. Na celém světě je 4,66 miliardy aktivních uživatelů internetu – 59,5 % světové populace. Z tohoto celkového počtu 92,6 procenta (4,32 miliardy) přistupuje k internetu prostřednictvím mobilních zařízení.

Proč je digitální marketing tak důležitý?

Můžete se zaměřit pouze na potenciální zákazníky, kteří si s největší pravděpodobností zakoupí váš produkt nebo službu

Pokud umístíte reklamu do televize, časopisu nebo na billboard, máte omezenou kontrolu nad tím, kdo reklamu uvidí. Samozřejmě můžete měřit určité demografické údaje, například dát svojí reklamu o novém telefonu afinitně do časopisu o mobilních telefonech, ale tam to tak nějak také končí.

Digitální marketing umožňuje identifikovat a zacílit na vysoce specifické publikum a posílat mu personalizovaná marketingová sdělení. Můžete například zobrazovat reklamy sociálních médiích určitému publiku na základě proměnných, jako je věk, pohlaví, poloha, zájmy, sítě nebo chování a zájmy.

Je nákladově efektivnější než tradiční marketingové metody

Digitální marketing umožňuje sledovat kampaně na denní bázi a snížit množství peněz, které vynakládáte na určitý kanál, pokud nevykazuje vysokou návratnost investic a přelít rozpočet do kanálu výkonnějšího. To samé nelze říci o tradičních formách reklamy. Kolik lidí vidělo váš billboard, jen tak nezjistíte.

Můžete snadno oslovit své zákazníky

Dalším důvodem, proč je vhodné zapojit digitální marketing do vaší strategie, je budování vztahů se zákazníky. Jedním z důležitých aspektů digitálního marketingu je zákaznický servis. Digitální marketing vám umožňuje komunikovat přímo se zákazníky, kteří vidí váš obsah, zejména prostřednictvím komentářů na webových stránkách, zpráv, recenzí a příspěvků na sociálních sítích.

To zákazníkům ukazuje, že vám záleží na tom, co říkají a co si myslí. Díky tomu se cítí respektováni a jsou součástí komunity, kterou budujete. Umožňuje vám to také získat neocenitelné informace o reakcích a preferencích zákazníků.

Pokračování … část 2.

Related articles

Typy digitálního marketingu – část 2.

Digitální marketing je nedílnou součástí každého kvalitního marketingového plánu. Má ale hodně typů a každý z nich je v něčem jiný. V tomto článku se koukneme na nejpoužívanější typy digitálního marketingu a na to, proč jsou tak užitečné. První část si můžete přečíst kliknutím zde.

Pepsi ve svém marketingovém tahu vyzývá spotřebitele, aby se „rozešli“ s Coca-Colou Zero

Společnost Pepsi využívá negativních ohlasů na sociálních sítích kolem reformulované Coca-Coly Zero Sugar, která byla představena letos v létě (zatím jen v USA) a je podporována rozsáhlou reklamní kampaní. Pepsi žádá frustrované fanoušky Coca-Coly, aby na sociálních sítích zveřejnili svou fotografii s Pepsi Zero Sugar a hashtagem #MyCokeBreakUp.

Konec souborů cookie třetích stran, co dělat? – část 2.

V dnešní době si většina lidí uvědomuje, že jejich data jsou využívána k vytváření cílených reklam a nabídek. Ve skutečnosti o tuto personalizovanou zkušenost stojí - jen nechtějí, aby se jejich data shromažďovala a diskrétně prodávala. Jaké jsou tedy možnosti bez použití cookies třetích stran?

Case Studies

Content & copywriting

Compass Music Platform

A clothing brand wanted to launch a new e-commerce website that would allow customers to browse and purchase their products online. We developed a...
Content & copywriting

NewsWeek Magazine

A clothing brand wanted to launch a new e-commerce website that would allow customers to browse and purchase their products online. We developed a...
E-commerce development

Beauty & Makeup Shop

A clothing brand wanted to launch a new e-commerce website that would allow customers to browse and purchase their products online. We developed a...