PPC ve vyhledávání i v obsahu lze přesně cílit na slova či publikum, které vás zajímá. Ve vyhledávání můžete cílit např. na lidi, kteří zadali frázi “luxusní košile”. V obsahu zase na ženy kolem 20 let, které zajímá móda. Přesné cílení zvyšuje pravděpodobnost, že lidé reklamu prokliknou a na vašem webu udělají to, co chcete – třeba nakoupí, nebo se zaregistrují k odběru emailů.
Výhoda PPC oproti necílené reklamě je obrovská: banner, který se zobrazuje všem lidem, proklikne pouze málokdo, protože ho inzerovaná věc v tu chvíli nezajímá. Ukazujete-li vaši reklamu lidem, kteří dané téma přímo hledají, nebo si prohlíží stránku s podobným tématem, šance na proklik i na konverzi se rapidně zvyšuje. Díky PPC dáváte lidem to, co chtějí ve chvíli, kdy to chtějí.