E-mailing v Česku roste. Schránky na Seznamu denně přijmou o 4,5 milionů e-mailů více než loni

Seznam.cz zaznamenal růst doručené pošty v průměru o čtyři a půl milionu zpráv každý den. Vyplývá to ze statistik za prvních deset měsíců letošního roku. Co naopak podle nejoblíbenější české freemailové služby několik let po sobě klesá, je podíl odeslaných emailů.

Celkově přišlo vlastníkům schránek na freemailu a Emailu Profi o osm procent zpráv více. Z toho představoval denní nárůst newsletterů téměř 2,8 milionu. Naopak odeslaná pošta poklesla v meziročním srovnání o necelých 14 procent.

„Již několikátým rokem sledujeme pokles odeslaných e-mailů. Potvrzuje to trend, že čeští uživatelé využívají schránku primárně pro přijaté zprávy a k běžné komunikaci utíkají na mobilní platformy typu WhatsApp nebo Messenger,“ říká Štěpánka Lebedová, produktová manažerka služby Email.cz od Seznamu.

Právě Whatsapp je podle analýzy Global Anti Scam Summitu, který proběhl v říjnu v Lisabonu, nejvíce zneužívaným kanálem. “Na druhém místě skončil Gmail a třetí je dle studie Facebook. Množství online podvodů tak meziročně narostlo o 45 procent,” doplňuje informace z analýzy Libor Nádvorník, business development manažer společnosti Mailkit.

Zpráv, které byly u Seznamu vyhodnoceny jako spam, přišlo v absolutních číslech více, ale v poměru vůči celkovému počtu zpracovaných zpráv je ho o necelé procento méně. “Hromadná pošta se v posledních letech drží nad 50 procenty všech zpracovaných zpráv. S jejím rostoucím podílem je potřeba myslet na to, že ve spamu mohou skončit nejen podezřelé nabídky, ale také běžné rozesílky, které sami uživatelé označí za nevyžádané. Kromě povinných technických náležitostí je tedy nutné dbát i na zásady správného zacházení s databází kontaktů,“ uvádí Štěpánka Lebedová.

„Každý emailingový specialista by měl sledovat reputaci svých odesílaných zpráv a rozesílat pouze taková sdělení, která respektují příjemce. Udržet důvěrné a bezpečné prostředí bez spamerů proto vyžaduje důkladné prověření každého nového uživatele platformy pro rozesílku,“ říká Nádvorník.

Ze statistik dále vyplývá, že hromadné emaily zažívají největší boom před Black Friday a Vánocemi. Co se týče víkendu, tak všechny ukazatele klesají, ale zatímco spam klesne jen o deset procent, hromadné a primární zprávy o více než třetinu.

E-mail jako hlavní nástroj marketingu potvrzuje i Mailkit. „Black Friday je díky velkým slevovým akcím vrcholem Vánoční rozesílky. Specialisté na marketing stále více využívají sofistikované nástroje jako trigrovaný e-mail. Díky němu mohou například oslovit zákazníka, který opustil předčasně košík, nebo nabídnout prodej doplňkového zboží pro zakoupený sortiment,“ dodává Nádvorník.

Related articles

Typy digitálního marketingu – část 2.

Digitální marketing je nedílnou součástí každého kvalitního marketingového plánu. Má ale hodně typů a každý z nich je v něčem jiný. V tomto článku se koukneme na nejpoužívanější typy digitálního marketingu a na to, proč jsou tak užitečné. První část si můžete přečíst kliknutím zde.

Co to je digitální marketing a proč je tak důležitý? – část 1.

Digitální marketing označuje reklamu poskytovanou prostřednictvím digitálních kanálů, jako jsou vyhledávače, webové stránky, sociální média, e-mail a mobilní aplikace. Jedná se v podstatě o jakoukoli formu marketingu, která zahrnuje elektronická zařízení.

Konec souborů cookie třetích stran, co dělat? – část 2.

V dnešní době si většina lidí uvědomuje, že jejich data jsou využívána k vytváření cílených reklam a nabídek. Ve skutečnosti o tuto personalizovanou zkušenost stojí - jen nechtějí, aby se jejich data shromažďovala a diskrétně prodávala. Jaké jsou tedy možnosti bez použití cookies třetích stran?

Konec souborů cookie třetích stran, co dělat? – část 1.

Prohlížeče založené na Chromiu a samotný Chrome přestanou v roce 2022 podporovat soubory cookie třetích stran. Důvodem je rostoucí nedůvěra uživatelů. Tradiční metody digitální reklamy a monetizace se stanou méně efektivními nebo dokonce přestanou fungovat úplně.

Case Studies

Content & copywriting

Compass Music Platform

A clothing brand wanted to launch a new e-commerce website that would allow customers to browse and purchase their products online. We developed a...
Content & copywriting

NewsWeek Magazine

A clothing brand wanted to launch a new e-commerce website that would allow customers to browse and purchase their products online. We developed a...
E-commerce development

Beauty & Makeup Shop

A clothing brand wanted to launch a new e-commerce website that would allow customers to browse and purchase their products online. We developed a...