Typy digitálního marketingu – část 2.

Digitální marketing je nedílnou součástí každého kvalitního marketingového plánu. Má ale hodně typů a každý z nich je v něčem jiný. V tomto článku se koukneme na nejpoužívanější typy digitálního marketingu a na to, proč jsou tak užitečné. První část si můžete přečíst kliknutím zde.

Search Engine Optimization (SEO)

SEO nebo česky optimalizace pro vyhledávače je soubor optimalizačních strategií pro weby a blog, jejichž cílem je zlepšit pozici ve výsledcích vyhledávání. Každou sekundu jsou vyhledávači – především Googlem, nejpopulárnějším vyhledávačem na světě – zpracovávány miliony vyhledávání.

Když potencionální zákazník například hledá, jaké boty do posilovny si koupit, pravděpodobně klikne na jeden z prvních tří výsledků, které se mu zobrazí. Kvůli tomu chtějí marketingové týmy zajistit, aby se jejich článek nebo web objevil v nejlepších výsledcích. Toho se dosáhne optimalizací obsahu pro uživatelský komfort a zajištěním technických prvků, které umožní vyhledávačům tento obsah snadno najít a indexovat.

Na první tři zobrazené odkazy, které se ve vyhledávači Google zobrazí, klikne 31,7 % uživatelů. Pouze 0,78 % uživatelů klikne na odkaz na druhé stránce výsledků.

Mobilní marketing

Tento typ digitálního marketingu je zaměřen na oslovení cílové skupiny na jejich chytrém telefonu nebo tabletu. Mobilní marketing oslovuje lidi prostřednictvím textových zpráv, sociálních médií, webových stránek, e-mailů a mobilních aplikací. Marketéři mohou přizpůsobit nabídky nebo speciální obsah geografické poloze nebo času, například když zákazník vejde do obchodu nebo vstoupí na akci.

V mobilním marketingu hodně záleží na typu zařízení, zejména na velikosti obrazovky. Uživatelé chytrých telefonů a tabletů iPad reagují na mobilní marketing odlišně.

Uživatelé chytrých telefonů mají například tendenci považovat za nejrelevantnější informativní obsah, zatímco uživatele iPadů zaujme spíše interaktivní reklama, která obsahuje bohaté mediální prezentace s poutavými obrázky. Sdělení obsahu je až na druhém místě.

Radio marketing

Marketing pomocí rádia je propagace vašich služeb nebo výrobků prostřednictvím nákupu reklamní minutáže v rozhlasovém vysílání. V rozhlasovém průmyslu se tyto segmenty často nazývají reklamní spoty. Jinými slovy, obchodníci platí komerčním rozhlasovým stanicím za vysílací čas. Rádio se v dnešní době využívá také v digitální podobě, zaslouží si své místo i ve stratigii digitálního marketingu.

Related articles

Co to je digitální marketing a proč je tak důležitý? – část 1.

Digitální marketing označuje reklamu poskytovanou prostřednictvím digitálních kanálů, jako jsou vyhledávače, webové stránky, sociální média, e-mail a mobilní aplikace. Jedná se v podstatě o jakoukoli formu marketingu, která zahrnuje elektronická zařízení.

Konec souborů cookie třetích stran, co dělat? – část 2.

V dnešní době si většina lidí uvědomuje, že jejich data jsou využívána k vytváření cílených reklam a nabídek. Ve skutečnosti o tuto personalizovanou zkušenost stojí - jen nechtějí, aby se jejich data shromažďovala a diskrétně prodávala. Jaké jsou tedy možnosti bez použití cookies třetích stran?

Konec souborů cookie třetích stran, co dělat? – část 1.

Prohlížeče založené na Chromiu a samotný Chrome přestanou v roce 2022 podporovat soubory cookie třetích stran. Důvodem je rostoucí nedůvěra uživatelů. Tradiční metody digitální reklamy a monetizace se stanou méně efektivními nebo dokonce přestanou fungovat úplně.

Case Studies

Content & copywriting

Compass Music Platform

A clothing brand wanted to launch a new e-commerce website that would allow customers to browse and purchase their products online. We developed a...
Content & copywriting

NewsWeek Magazine

A clothing brand wanted to launch a new e-commerce website that would allow customers to browse and purchase their products online. We developed a...
E-commerce development

Beauty & Makeup Shop

A clothing brand wanted to launch a new e-commerce website that would allow customers to browse and purchase their products online. We developed a...