To máte… a neb konfigurátor produktů a jeho využití v eshopech

Konfigurátor je nástroj, který umožňuje uživatelům přizpůsobit komponenty a vlastnosti výrobku tak, aby hotový výrobek co nejvíce vyhovoval potřebám a požadavkům zákazníka. Produkty se konfigurují pomocí vizuálního rozhraní, kde zákazníci mohou měnit různé atributy (barvu, materiál, příslušenství atd.) a zobrazit si plně personalizovaný výrobek navržený podle jejich představ a specifikací.

Různé typy konfigurátorů

Existuje rozdíl mezi produkty skládajících se ze statických komponentů, které si zákazníci uspořádávají individuálně, a mezi produktem, který lze parametrizovat. Vezměte si příklad výrobku na míru, jako je například stěna domu, který se automaticky přizpůsobí volně volitelné délce, šířce, výšce a zvolené technologii stavby nastavené v konfigurátoru. To máte cihly, štuk, omítku… Opakem je produkt, který se skládá z různých statických komponentů, například stolní počítač. To máte různé velikost operační paměti, procesory, grafické karty…

Výhody konfigurátorů

Vyšší zapojení návštěvníků

Poskytnutím přizpůsobitelných produktů mohou společnosti navázat přímý kontakt se zákazníky, personalizovat nákupní zážitek a nabídnout poutavý a zajímavý proces, který zvyšuje prodeje. Konfigurovatelné produkty vedou k vyššímu zapojení a spokojenosti než jejich statické protějšky.

Lepší porozumění produktu

Konfigurátor produktů zjednodušuje složité produkty, protože umožňuje zákazníkům interakci s produktem před samotným nákupem. Pomáhá jim zjistit, jak věci fungují, jak do sebe jednotlivé díly zapadají a lépe chápe důležité sovuvislostí jednotlivých komponent. Zákazníci si mohou produkt prohlédnout v reálném čase a nastavit si jej podle svých vlastních potřeb nebo možností. Při plném pochopení konfigurace produktu pak zákazník často zvolí tu nejlepší dostupnou variantu a vyhne se šetření na důležitých komponentech. Přísloví „nikdo není tak bohatý, aby si kupoval levné věci“ tak dostává digitální rozměr.

Integrace se softwarem třetích stran

Další důležitou výhodou konfigurátoru je, že se dá integrovat se sklady třetích stran, tedy vašich dodavatelů, což může urychlit a zjednodušit prodejní proces. Do konfigurátoru můžete například integrovat platformu dovatale pro namíchání požadovaného odstínu barvy fasády. Můžete tak omezit položky ve skladu a zásoby.

3D Konfigurátory

Některé konfigurátory dokonce umožňují zákazníkům „umístit“ produkt do 3D prostředí, což vytváří ještě silnější zákaznický zážitek. Některé pokročilé stránky toto umožňují i prostřednictvím rozšířené reality za pomoci VR brýlí. Některé dokonce už vyvíjí i hmatové vjemy použitých materiálů. Umožnit zákazníkům načrtnout si svůj domov, pokoj, verandu, zadní terasu a poté do virtuálního prostoru umístit kokrétní položku (například gauč), umožňuje zaručit správný rozměr výrobku a zároveň vytváří silnou vizuální představu o tom, jak bude zvolený produkt vypadat v realitě zákazníkova domu.

Related articles

Allegro v letošní vánoční kampani připomíná, co je o svátcích nejdůležitější

Nákupní platforma Allegro své vánoční reklamy často využívá také jako prostor k diskusi o tématech, která považuje za důležitá a aktuální. Letos tak přináší svým zákazníkům příběh staršího muže a jeho rodiny, na kterém ukazuje, jak běh času ovlivňuje vztahy s našimi blízkými.

Kvůli pandemii konference INSPO proběhla poprvé online

Kvůli pandemii se konference INSPO o technologiích pro osoby...

Case Studies

Content & copywriting

Compass Music Platform

A clothing brand wanted to launch a new e-commerce website that would allow customers to browse and purchase their products online. We developed a...
Content & copywriting

NewsWeek Magazine

A clothing brand wanted to launch a new e-commerce website that would allow customers to browse and purchase their products online. We developed a...
E-commerce development

Beauty & Makeup Shop

A clothing brand wanted to launch a new e-commerce website that would allow customers to browse and purchase their products online. We developed a...