Konfigurátor je nástroj, který umožňuje uživatelům přizpůsobit komponenty a vlastnosti výrobku tak, aby hotový výrobek co nejvíce vyhovoval potřebám a požadavkům zákazníka. Produkty se konfigurují pomocí vizuálního rozhraní, kde zákazníci mohou měnit různé atributy (barvu, materiál, příslušenství atd.) a zobrazit si plně personalizovaný výrobek navržený podle jejich představ a specifikací.
Existuje rozdíl mezi produkty skládajících se ze statických komponentů, které si zákazníci uspořádávají individuálně, a mezi produktem, který lze parametrizovat. Vezměte si příklad výrobku na míru, jako je například stěna domu, který se automaticky přizpůsobí volně volitelné délce, šířce, výšce a zvolené technologii stavby nastavené v konfigurátoru. To máte cihly, štuk, omítku… Opakem je produkt, který se skládá z různých statických komponentů, například stolní počítač. To máte různé velikost operační paměti, procesory, grafické karty…
Poskytnutím přizpůsobitelných produktů mohou společnosti navázat přímý kontakt se zákazníky, personalizovat nákupní zážitek a nabídnout poutavý a zajímavý proces, který zvyšuje prodeje. Konfigurovatelné produkty vedou k vyššímu zapojení a spokojenosti než jejich statické protějšky.
Konfigurátor produktů zjednodušuje složité produkty, protože umožňuje zákazníkům interakci s produktem před samotným nákupem. Pomáhá jim zjistit, jak věci fungují, jak do sebe jednotlivé díly zapadají a lépe chápe důležité sovuvislostí jednotlivých komponent. Zákazníci si mohou produkt prohlédnout v reálném čase a nastavit si jej podle svých vlastních potřeb nebo možností. Při plném pochopení konfigurace produktu pak zákazník často zvolí tu nejlepší dostupnou variantu a vyhne se šetření na důležitých komponentech. Přísloví “nikdo není tak bohatý, aby si kupoval levné věci” tak dostává digitální rozměr.
Další důležitou výhodou konfigurátoru je, že se dá integrovat se sklady třetích stran, tedy vašich dodavatelů, což může urychlit a zjednodušit prodejní proces. Do konfigurátoru můžete například integrovat platformu dovatale pro namíchání požadovaného odstínu barvy fasády. Můžete tak omezit položky ve skladu a zásoby.
Některé konfigurátory dokonce umožňují zákazníkům “umístit” produkt do 3D prostředí, což vytváří ještě silnější zákaznický zážitek. Některé pokročilé stránky toto umožňují i prostřednictvím rozšířené reality za pomoci VR brýlí. Některé dokonce už vyvíjí i hmatové vjemy použitých materiálů. Umožnit zákazníkům načrtnout si svůj domov, pokoj, verandu, zadní terasu a poté do virtuálního prostoru umístit kokrétní položku (například gauč), umožňuje zaručit správný rozměr výrobku a zároveň vytváří silnou vizuální představu o tom, jak bude zvolený produkt vypadat v realitě zákazníkova domu.
Comments are closed.
There is definately a lot to find out about this topic.
I love all of the points you’ve made.
Way cool! Some extremely valid points! I appreciate
you penning this article and also the rest of the site is also very good.
What’s up i am kavin, its my first occasion to commenting anywhere, when i read this paragraph i thought i could also make comment due to this sensible post.
Hi to all, the contents present at this site are genuinely amazing
for people knowledge, well, keep up the nice
work fellows.
Utterly composed content, Really enjoyed looking through.