Konec souborů cookie třetích stran, co dělat? – část 1.

Prohlížeče založené na Chromiu a samotný Chrome přestanou v roce 2022 podporovat soubory cookie třetích stran. Důvodem je rostoucí nedůvěra uživatelů. Stávající metody digitální reklamy a monetizace se stanou méně efektivními nebo dokonce přestanou fungovat úplně.

„Uživatelé požadují větší soukromí – včetně transparentnosti, možnosti volby a kontroly nad tím, jak jsou jejich data využívána – a je jasné, že webový ekosystém se musí vyvíjet tak, aby tyto rostoucí požadavky splňoval,“ oznámila společnost Google 3. března 2021 na svém blogu.

Soubory cookie třetích stran jsou soubory cookie, které nastavuje a může prohlížet jiná webová stránka než ta, na které se právě nacházíte. Například můžete mít na svých webových stránkách tlačítko „To se mi líbí“, které uloží do prohlížeče návštěvníka soubor cookie, k němuž může později přistupovat společnost Facebook, aby identifikovala návštěvníky a zjistila, které webové stránky navštívili.

Společnosti již dlouho používají soubory cookie třetích stran ke sledování návštěvníků webových stránek, zlepšování uživatelského komfortu a shromažďování údajů pro cílení reklamy na správné publikum. Hlavní výhodou souborů cookie třetích stran pro inzerenty bylo, že umožňovaly sledovat, co si uživatelé prohlížejí na celém webu v rámci konkrétního prohlížeče, nikoli pouze na webu, na kterém byly tyto soubory cookie nainstalovány.

Přestože Chrome není prvním prohlížečem, který zakázal soubory cookie třetích stran, má největší podíl na trhu (64 % všech uživatelů). Prohlížeče Safari (na druhém místě) a Firefox (na třetím místě) přestaly sledovat uživatele prostřednictvím souborů cookie třetích stran před více než rokem.

Jak změny ovlivní marketing?

Až všechny hlavní prohlížeče přestanou podporovat soubory cookie třetích stran, stane se cílená reklama za pomoci této technologie minulostí.

Je třeba mít na paměti, že na začátku roku 2022 nebudou zakázány všechny typy souborů cookie. Soubory cookie první strany, které nejsou předávány třetím stranám, zůstanou zachovány. Jejich účelem je usnadnit interakci s uživatelem: zapamatovat si hesla, preference vyhledávání, historii nákupů, doporučení, položky uložené v košíku atd.

Jak se k změnám přizpůsobit?

To, jak se k změnám přizpůsobit si můžete přečíst v druhé části článku ZDE.

Related articles

Typy digitálního marketingu – část 2.

Digitální marketing je nedílnou součástí každého kvalitního marketingového plánu. Má ale hodně typů a každý z nich je v něčem jiný. V tomto článku se koukneme na nejpoužívanější typy digitálního marketingu a na to, proč jsou tak užitečné. První část si můžete přečíst kliknutím zde.

Co to je digitální marketing a proč je tak důležitý? – část 1.

Digitální marketing označuje reklamu poskytovanou prostřednictvím digitálních kanálů, jako jsou vyhledávače, webové stránky, sociální média, e-mail a mobilní aplikace. Jedná se v podstatě o jakoukoli formu marketingu, která zahrnuje elektronická zařízení.

Konec souborů cookie třetích stran, co dělat? – část 2.

V dnešní době si většina lidí uvědomuje, že jejich data jsou využívána k vytváření cílených reklam a nabídek. Ve skutečnosti o tuto personalizovanou zkušenost stojí - jen nechtějí, aby se jejich data shromažďovala a diskrétně prodávala. Jaké jsou tedy možnosti bez použití cookies třetích stran?

Case Studies

Content & copywriting

Compass Music Platform

A clothing brand wanted to launch a new e-commerce website that would allow customers to browse and purchase their products online. We developed a...
Content & copywriting

NewsWeek Magazine

A clothing brand wanted to launch a new e-commerce website that would allow customers to browse and purchase their products online. We developed a...
E-commerce development

Beauty & Makeup Shop

A clothing brand wanted to launch a new e-commerce website that would allow customers to browse and purchase their products online. We developed a...