Home Blog

Allegro v letošní vánoční kampani připomíná, co je o svátcích nejdůležitější

0
Allegro v letošní vánoční kampani připomíná, co je o svátcích nejdůležitější
Allegro v letošní vánoční kampani připomíná, co je o svátcích nejdůležitější

Nákupní platforma Allegro své vánoční reklamy často využívá také jako prostor k diskusi o tématech, která považuje za důležitá a aktuální. Letos tak přináší svým zákazníkům příběh staršího muže a jeho rodiny, na kterém ukazuje, jak běh času ovlivňuje vztahy s našimi blízkými.

V kampani s názvem „Domov“ je hlavní postavou muž, který chce svému okolí ukázat, že má i v pokročilém věku stále sílu a schopnost jednat samostatně. Čelí každodenním výzvám a stará o svůj domov, ač je to s postupem času stále náročnější. Významnou roli hraje v příběhu jeho rodina – syn z chování a povahy otce dobře chápe, jak je pro něj důležitá soběstačnost, proto je to právě on, kdo mu dává nejkrásnější vánoční dárek – pocit samostatnosti.

Hlavní myšlenka reklamního spotu jde tak v jedné linii s dlouhodobým přístupem, na kterém Allegro staví. Společnost totiž dbá na to, aby její sváteční reklamy zdůrazňovaly význam mezilidských vztahů a to, na čem skutečně záleží. To se odráží i v klíčovém claimu „Dejte svým blízkým to, co nejvíce potřebují“.

Vánoční spot režíroval švédský režisér Jesper Ericstam a produkovala společnost Moon Films. Kreativní koncept a scénář vytvořila agentura Ogilvy Warsaw. Celá dvouminutová verze spotu je k dispozici na kanálu YouTube společnosti Allegro, zatímco 45sekundový formát bude vysílán v televizi a na VOD platformách. Kampaň poběží pod taktovkou společnosti HandMade také na sociálních sítích, jako jsou TikTok, Facebook a YouTube. Nákup médií zajišťovala společnost PHD.

E-mailing v Česku roste. Schránky na Seznamu denně přijmou o 4,5 milionů e-mailů více než loni

0
E-mailing v Česku roste. Schránky na Seznamu denně přijmou o 4,5 milionů e-mailů více než loni
E-mailing v Česku roste. Schránky na Seznamu denně přijmou o 4,5 milionů e-mailů více než loni

Seznam.cz zaznamenal růst doručené pošty v průměru o čtyři a půl milionu zpráv každý den. Vyplývá to ze statistik za prvních deset měsíců letošního roku. Co naopak podle nejoblíbenější české freemailové služby několik let po sobě klesá, je podíl odeslaných emailů.

Celkově přišlo vlastníkům schránek na freemailu a Emailu Profi o osm procent zpráv více. Z toho představoval denní nárůst newsletterů téměř 2,8 milionu. Naopak odeslaná pošta poklesla v meziročním srovnání o necelých 14 procent.

„Již několikátým rokem sledujeme pokles odeslaných e-mailů. Potvrzuje to trend, že čeští uživatelé využívají schránku primárně pro přijaté zprávy a k běžné komunikaci utíkají na mobilní platformy typu WhatsApp nebo Messenger,“ říká Štěpánka Lebedová, produktová manažerka služby Email.cz od Seznamu.

Právě Whatsapp je podle analýzy Global Anti Scam Summitu, který proběhl v říjnu v Lisabonu, nejvíce zneužívaným kanálem. “Na druhém místě skončil Gmail a třetí je dle studie Facebook. Množství online podvodů tak meziročně narostlo o 45 procent,” doplňuje informace z analýzy Libor Nádvorník, business development manažer společnosti Mailkit.

Zpráv, které byly u Seznamu vyhodnoceny jako spam, přišlo v absolutních číslech více, ale v poměru vůči celkovému počtu zpracovaných zpráv je ho o necelé procento méně. “Hromadná pošta se v posledních letech drží nad 50 procenty všech zpracovaných zpráv. S jejím rostoucím podílem je potřeba myslet na to, že ve spamu mohou skončit nejen podezřelé nabídky, ale také běžné rozesílky, které sami uživatelé označí za nevyžádané. Kromě povinných technických náležitostí je tedy nutné dbát i na zásady správného zacházení s databází kontaktů,“ uvádí Štěpánka Lebedová.

„Každý emailingový specialista by měl sledovat reputaci svých odesílaných zpráv a rozesílat pouze taková sdělení, která respektují příjemce. Udržet důvěrné a bezpečné prostředí bez spamerů proto vyžaduje důkladné prověření každého nového uživatele platformy pro rozesílku,“ říká Nádvorník.

Ze statistik dále vyplývá, že hromadné emaily zažívají největší boom před Black Friday a Vánocemi. Co se týče víkendu, tak všechny ukazatele klesají, ale zatímco spam klesne jen o deset procent, hromadné a primární zprávy o více než třetinu.

E-mail jako hlavní nástroj marketingu potvrzuje i Mailkit. „Black Friday je díky velkým slevovým akcím vrcholem Vánoční rozesílky. Specialisté na marketing stále více využívají sofistikované nástroje jako trigrovaný e-mail. Díky němu mohou například oslovit zákazníka, který opustil předčasně košík, nebo nabídnout prodej doplňkového zboží pro zakoupený sortiment,“ dodává Nádvorník.

Střední Evropu dobyly české tech firmy. První místo v hlavní kategorii Fast 50 si potřetí odneslo FTMO, na druhém místě je CityZen

0
Střední Evropu dobyly české tech firmy. První místo v hlavní kategorii Fast 50 si potřetí odneslo FTMO, na druhém místě je CityZen
Střední Evropu dobyly české tech firmy. První místo v hlavní kategorii Fast 50 si potřetí odneslo FTMO, na druhém místě je CityZen

Výhercem hlavní kategorie žebříčku Deloitte Technology Fast 50 CE se potřetí v řadě stala česká prop-tradingová platforma FTMO. Opět tak dominovala v silné konkurenci 18 zemí střední a jihovýchodní Evropy a Pobaltí. Česku patřilo i druhé místo v hlavním žebříčku, na kterém se umístila společnost CityZen. Celkově se v hlavní kategorii 50 nejrychleji rostoucích firem umístilo hned 18 českých společností, tedy o pět více než loni. Umístěné české firmy v tomto konkrétním žebříčku navíc za hodnocené období rostly rychleji než firmy z ostatních zemí – průměrný růst jejich obratu činil přes 1 600 %.

V kategorii Companies to Watch, která slouží jako pomyslná „křišťálová koule“, se za Česko nejvýše umístila společnost JOBka services (4. místo). V kategorii Impact Stars oceňující firmy, které propojují inovativní produkt či službu s pozitivním dopadem na společnost nebo životní prostředí, se umístily ELPLY technology, Invent Medical Group a VOS.health. Speciální uznání CE Tech Rocketship!, kterým Deloitte společně se společností Google Cloud oceňuje firmy s nejlepšími škálovatelnými technologiemi, si z Česka odnesla firma APIFY Technologies.

Globální raketa

Hlavním vítězem se stala globálně úspěšná prop-tradingová platforma FTMO. Ocenění převzali její zakladatelé Otakar Šuffner a Marek Vašíček. Za vyhodnocené období v rámci letošního ročníku firma rostla o 5 815 %. V žebříčku hlavní kategorie se umísťují jen firmy s tím nejrychlejším růstem tržeb za poslední čtyři roky. FTMO je tak už potřetí v řadě nejrychleji rostoucí společností střední Evropy, což za více než 20letou historii soutěže představuje naprostý unikát a jediný případ, kdy k výhře třikrát za sebou došlo.

„Ocenění v rámci programu Fast 50 pro nás bylo úplně první cenou, kterou jsme kdy dostali. Nevěděli jsme tehdy, jak vysoké tempo růstu přesně máme, a vůbec jsme se neohlíželi na ostatní. Nyní jsme byli v rámci programu oceněni již popáté, a třikrát za sebou jako vítěz hlavní kategorie. Pro celé FTMO je to skvělý ukazatel toho, že naše práce dává smysl a všechna dřina se vyplácí. Současně chceme vyjádřit díky všem, kteří stojí za touto úžasnou akcí. Za těch několik let, kdy se Fast 50 účastníme, nám opravdu přirostla k srdci,“ říká Otakar Šuffner, CEO FTMO.

„Žádné z ocenění FTMO by ale nebylo možné bez našich téměř 200 kolegů. Těm patří hlavní poděkování i všechny výhry. Bez nich by globální úspěch a rychlý růst platformy možný nebyl. Aktuálně se ovšem společně s Otou těšíme na další roky, kdy se budeme na programu podílet. Věříme, že lokální Fast 50 má v prostředí technologických firem obrovskou váhu a dokáže pomáhat tam, kde je to potřeba,“ doplňuje Marek Vašíček, CTO společnosti.

Na druhém místě žebříčku hlavní kategorie Fast 50 se umístila česká společnost CityZen. Výrobce chytrých bavlněných triček s hydrofobní úpravou zaznamenal za poslední čtyři roky růst tržeb o 5 160 %. Ve středoevropské padesátce se umístilo dalších 16 českých firem, mezi nimi Woltair, Knihobot, Iterait, IP Fabric či Skladon.

„Výsledky tohoto ročníku potvrzují, že české firmy v regionu střední a východní Evropy patří mezi absolutní špičku. Nejde pouze o FTMO, ale o všech 18 českých firem umístěných v hlavní kategorii. Navíc firmy z Česka rostly rychleji, než je průměr celé padesátky. Přitom se nedá říct, že by konkurence byla slabá, soutěže se stejně jako minule účastnily firmy z 18 zemí střední a východní Evropy a Pobaltí,“ komentuje výsledky Kateřina Novotná, lídryně soutěže za Českou republiku a partnerka poradenské společnosti Deloitte.

„Z umístění máme ohromnou radost. Velký dík patří zákazníkům, kteří naše oblečení pustili do svých šatníků, a kteří nám uvěřili, že skutečně funguje a zpříjemní jim každodenní život. Za úspěchem stojí především tým lidí ze CityZen, který odvádí skvělou práci,“ komentuje umístění CEO a spoluzakladatel firmy CityZen Pavel Hrstka. „Vše vyrábíme v ČR. Nedává nám smysl vozit oblečení přes půl světa, třeba se nám podaří vrátit slávu českému textilnímu průmyslu,” doplňuje Pavel Hrstka.

Soutěže se letos zúčastnilo celkem 317 firem z 18 zemí střední a východní Evropy, z toho 123 společností z Česka. Mezi padesátkou nejúspěšnějších v hlavní kategorii mělo Česko 18 firem stejně jako Polsko. Co do počtu oceněných firem v hlavním žebříčku se za Českem a Polskem umístilo Chorvatsko (5), Slovensko (4), Rumunsko (3), Bulharsko (1) a Srbsko (1).

Companies to Watch jako křišťálová koule

V rámci Companies to Watch byly oceněny rychle rostoucí firmy, které jsou příliš mladé na účast v hlavní kategorii. Stejně jako ve Fast 50 se zde posuzuje rychlost růstu tržeb, rozdílem je, že posuzované období tvoří místo čtyř jen poslední tři uzavřené účetní roky. Často se tak jedná o společnosti, které mají šanci se v dalších letech umístit v hlavní kategorii. Letošním vítězem Companies to Watch se stala slovenská firma 3IPK, která využívá technologii blockchainu a umělou inteligenci ke zjednodušení procesů v leteckém a obranném průmyslu. České firmy v tomto žebříčku obsadily celkem sedm příček, přičemž nejvýše (na 4. místě) se s růstem tržeb 1 268 % umístila společnost JOBka services vyvíjející mobilní aplikaci pro zjednodušení komunikace mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem. Dalšími oceněnými z Česka jsou například Yord a Virtual Lab, které poskytují řešení v oblasti virtuální reality. Oceněná byla také společnost Cloudfield vyvíjející IT řešení v oblasti cloudu.

Impact Stars a CE Tech Rocketship!

V kategorii Impact Stars si v rámci České republiky odnesly ocenění tři společnosti: ELPLY technology, Invent Medical Group, a VOS.health. Zatímco společnost ELPLY technology nabízí úspornou alternativu k tepelným čerpadlům v podobě pískového úložiště, Invent Medical Group vyrábí 3D tištěné zdravotní pomůcky v oblasti ortotiky a protetiky. Firma VOS.health se věnuje vývoji platformy, která pomáhá lidem s udržováním mentálního wellbeingu. Všechny tyto společnosti propojují inovativní produkt či službu s pozitivním dopadem na společnost nebo životní prostředí.

Speciální ocenění v kategorii CE Tech Rocketship! si odnesla česká společnost APIFY Technologies vyvíjející nástroj pro automatizované scrapování webových stránek, který ulehčuje práci vývojářům a pomáhá zefektivnit jejich práci s daty. Spolu s dalšími třemi firmami z regionu získala v této kategorii zvláštní uznání. Absolutním vítězem kategorie se stala polská firma Openloyalty. Vyhodnocení probíhalo ve spolupráci s partnerem Google Cloud. Ocenění či uznání v tomto případě mohou získat pouze firmy s unikátním a škálovatelným technologickým řešením, které má potenciál sloužit těm nejnáročnějším zákazníkům na trhu.

Středoevropský tech je na vzestupu, Česko obzvlášť

Podle lídra soutěže za střední Evropu Jiřího Sauera startupová scéna střední Evropy v řadě ukazatelů vede před Západem, ale třeba také Skandinávií. Například dle zprávy Dealroom.co celková hodnota startupů v regionu střední a východní Evropy (CEE) od roku 2017 vyrostla hned čtyřikrát, což je více než v západní Evropě nebo právě ve Skandinávii.

„Startupový ekosystém střední Evropy je úspěšný i přes nelehkou situaci posledních let. Že se v tomto dynamickém regionu daří zejména mladým technologickým firmám z Česka, nedokazuje pouze jejich úspěch v naší soutěži, ale také řada dat. Co mají tyto firmy společné, je samozřejmě tah na branku, ale také ochota founderů přečkat těžké období a s budováním svých startupů to nevzdávat. Ukazuje se, že ty nejúspěšnější firmy nemusejí mít sídlo v Americe, protože v Evropě a Evropské unii mají volný přístup na největší světový trh,“ vysvětluje Jiří Sauer, lídr Deloitte Technology Fast 50 Central Europe.

Dle dat Eurostatu se české startupy dožívají vyššího věku například oproti startupům z Polska, Německa, Maďarska, ale také Estonska. Úspěch českých firem dokazují i jejich historické výsledky v soutěži. Jako první se české společnosti v hlavním žebříčku Fast 50 v posledních šesti letech umístily hned čtyřikrát, a letos znovu.

„V Citi vnímáme inovace jako základní kámen ekonomického pokroku. Dlouholeté partnerství programu Technology Fast 50 podtrhuje náš závazek poskytovat robustní platformu pro rozvoj rychle rostoucích firem. Jsme odhodláni napomáhat jejich úspěchu a podporovat je v každé fázi vývoje jejich byznysu,“ říká Munir Nanji, generální ředitel Citi pro Českou republiku a region střední Evropy a Irska.

Partnery programu Deloitte Technology Fast 50 CE pro Českou republiku jsou společnosti Citibank, Livesport, J&T Ventures, Seed Starter České spořitelny, PSN, Nespresso Professional, CzechInvest, Jihomoravské inovační centrum (JIC), Moravskoslezské inovační centrum (MSIC), Startup Kitchen, regionální partner soutěže Google Cloud a mediální partneři Seznam Zprávy a Hustá.

Deloitte Technology Fast 50 CE

Společnost Deloitte každoročně oceňuje nejrychleji rostoucí technologické společnosti prostřednictvím žebříčku Technology Fast 50 Central Europe. Ten ve čtyřech kategoriích hodnotí nejen firmy, kterým se nejvíce zvýšil obrat, ale důraz klade také na projekty s pozitivním společenským a ekologickým dopadem či na společnosti s velkým obchodním potenciálem. Program pomáhá popularizovat podnikatelské příběhy a odkrývá přínosná témata celé technologické scéně. Kolem Fast 50 se postupně vytvořila široká komunita firem, které se během roku pravidelně scházejí a sdílejí své zkušenosti – a to nejen mezi sebou, ale také s řadou odborníků napříč technologickou scénou. Díky expertíze Deloitte v oblasti daní a práva, auditů, financí, konzultací a podnikových rizik navíc přihlášené firmy získávají přístup k síti expertů a k jedinečnému know-how.

Firmám už nestačí jen jeden antivir. Trendem je „čistička“ webů a e-mailů

0
Firmám už nestačí jen jeden antivir.
Firmám už nestačí jen jeden antivir.

Pokud jde o nové a pokročilé hrozby, tak 68 % firem považuje svá standardní řešení ochrany proti škodlivému softwaru za nedostatečná. Detekce neznámých a běžným nástrojům unikajících vzorků malwaru patří mezi jejich hlavní problémy, za kterými podle dvou třetin firem stojí samostatně fungující antivirové programy. Trendem je tak přechod k sofistikovanějším nástrojům, jako jsou samostatné „čističky“ webových stránek a e-mailů, které dokáží v reálném čase soubor zkontrolovat desítkami antivirových nástrojů nebo provést tzv. sanitizaci všech dat. Vyplývá to z údajů české společnosti ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost, síťovou infrastrukturu a datovou analytiku, a výzkumu globální bezpečnostní firmy OPSWAT provedeném v létě tohoto roku.

„Samostatný antivirový program dokáže odhalit jen 40 až 80 % malwaru a virů. Je proto logické, že se firmy musí chránit více. Trendem je například multiskenování, tedy kombinace více antivirových programů najednou, nebo sanitizace všech dat. Poptávky firem a institucí na softwarová řešení, která toto umožňují, vzrostly za poslední rok několikanásobně. V zásadě lze říci, že v současné době už všechny organizace, které se jakkoliv zapojují do kritické infrastruktury, už takovou sofistikovanou ochranu řeší, stejně jako naprostá většina velkých firem,“ říká Michal Štusák, spolumajitel společnosti ComSource, která je jediným lokálním platinum partnerem společnosti OPSWAT – její řešení v oblasti kybernetické bezpečnosti využívá například 98 % amerických jaderných elektráren.

Zatímco využívání jednoho antivirového programu odhalí třeba jen 40 % malwaru, multiskenování využívající dvanácti zapojených programů již má detekci přes 90 % a šestnácti programů přes 97 %. „Multiskenování více než třiceti antimalwarovými enginy předních světových výrobců současně, což umožňuje software OPSWAT, detekuje až 99,4 % malware a výrazně se tak zvyšuje celková bezpečnost firmy. Kombinace s dalšími bezpečnostními prvky, jako je například sanitizace dat, bezpečnost ještě dále zvyšuje,“ vysvětluje Michal Štusák, spolumajitel společnosti ComSource.

Sanitizace dat (CDR, Content Disarm and Reconstruction, doslova odzbrojení a rekonstrukce obsahu) je pokročilou technologií pro prevenci hrozeb, která nespoléhá jen na detekci známých škodlivých prvků. V souladu s filozofií zero trust vychází z předpokladu, že každý soubor může být škodlivý. Proto všechny sanitizuje tak, že je rozebere, vše, co by mohlo být potenciálně nebezpečné, odstraní, a pak soubor znovu sestaví. Tato technologie je vysoce účinná při prevenci známých i neznámých hrozeb.

Z výzkumu společnosti OPSWAT vyplývá, že u většiny firem je denně v rámci ochrany proti malware zkontrolováno 10 až 100 tisíc souborů a webových stránek – takovou informaci uvedlo 23 % firem. Jen o něco méně firem (21 %) zkontroluje denně jednotky tisíc souborů. 17 % firem naopak kontroluje každý den stovky tisíc stránek a souborů, 12 % firem dokonce více než milion. Zajímavá je skutečnost, že téměř polovina firem má problém s kontrolou velkých datových souborů – 35 % firem musí velké soubory kontrolovat proti malware ručně, 11 % firem dokonce velké soubory vůbec nekontroluje.

„Zavedení sofistikované čističky obsahu a tím pádem výrazně vyšší ochrany proti malware přitom neznamená, že by se chod firmy zpomalil. Při kompletně všech zapnutých funkcionalitách – kde multiskenování a sanitizace představují pouze část z nich – umí například řešení OPSWAT MetaDefender zkontrolovat 10 souborů za sekundu, tedy 36 tisíc souborů za hodinu. Je evidentní, že v porovnání s tím, co firmy skutečně potřebují, to nemůže mít vliv na komfort uživatelů a zaměstnanců. Na zvýšení bezpečnosti to přitom má vliv naprosto zásadní,“ uzavírá Michal Štusák, spolumajitel společnosti ComSource.

O výzkumu OPSWAT

Výzkum OPSWAT realizovaný s výzkumnou agenturou Dimensional Research byl proveden na vzorku 300 IT profesionálů z firem a organizací s minimálně 50 zaměstnanci, kteří jsou zodpovědní za detekci malware a další bezpečnostní procesy dané firmy. Analýza byla zpracována v létě tohoto roku.

O společnosti ComSource

Společnost ComSource se v oblasti kybernetické bezpečnosti a síťové infrastruktury pohybuje od roku 2010, od roku 2023 se soustředí i na oblast datové analytiky. Poskytuje vysoce profesionální služby a dodává ta nejlepší infrastrukturní a bezpečnostní řešení on-premise, v cloudu nebo v hybridních prostředích. Díky vlastní laboratoři ComSource vyvinul a dále rozvíjí i vlastní řešení a služby. Nejvýraznější z nich je systém FlowGuard chránící před DDoS útoky. ComSource má CSIRT tým, je aktivním členem AFCEA a projektu FENIX. Společnost má své pobočky v Praze, Písku a v Bratislavě.

Typy digitálního marketingu – část 2.

31
Digitální marketing
Digitální marketing. Foto: Unsplash

Digitální marketing je nedílnou součástí každého kvalitního marketingového plánu. Má ale hodně typů a každý z nich je v něčem jiný. V tomto článku se koukneme na nejpoužívanější typy digitálního marketingu a na to, proč jsou tak užitečné. První část si můžete přečíst kliknutím zde.

Search Engine Optimization (SEO)

SEO nebo česky optimalizace pro vyhledávače je soubor optimalizačních strategií pro weby a blog, jejichž cílem je zlepšit pozici ve výsledcích vyhledávání. Každou sekundu jsou vyhledávači – především Googlem, nejpopulárnějším vyhledávačem na světě – zpracovávány miliony vyhledávání.

Když potencionální zákazník například hledá, jaké boty do posilovny si koupit, pravděpodobně klikne na jeden z prvních tří výsledků, které se mu zobrazí. Kvůli tomu chtějí marketingové týmy zajistit, aby se jejich článek nebo web objevil v nejlepších výsledcích. Toho se dosáhne optimalizací obsahu pro uživatelský komfort a zajištěním technických prvků, které umožní vyhledávačům tento obsah snadno najít a indexovat.

Na první tři zobrazené odkazy, které se ve vyhledávači Google zobrazí, klikne 31,7 % uživatelů. Pouze 0,78 % uživatelů klikne na odkaz na druhé stránce výsledků.

Mobilní marketing

Tento typ digitálního marketingu je zaměřen na oslovení cílové skupiny na jejich chytrém telefonu nebo tabletu. Mobilní marketing oslovuje lidi prostřednictvím textových zpráv, sociálních médií, webových stránek, e-mailů a mobilních aplikací. Marketéři mohou přizpůsobit nabídky nebo speciální obsah geografické poloze nebo času, například když zákazník vejde do obchodu nebo vstoupí na akci.

V mobilním marketingu hodně záleží na typu zařízení, zejména na velikosti obrazovky. Uživatelé chytrých telefonů a tabletů iPad reagují na mobilní marketing odlišně.

Uživatelé chytrých telefonů mají například tendenci považovat za nejrelevantnější informativní obsah, zatímco uživatele iPadů zaujme spíše interaktivní reklama, která obsahuje bohaté mediální prezentace s poutavými obrázky. Sdělení obsahu je až na druhém místě.

Radio marketing

Marketing pomocí rádia je propagace vašich služeb nebo výrobků prostřednictvím nákupu reklamní minutáže v rozhlasovém vysílání. V rozhlasovém průmyslu se tyto segmenty často nazývají reklamní spoty. Jinými slovy, obchodníci platí komerčním rozhlasovým stanicím za vysílací čas. Rádio se v dnešní době využívá také v digitální podobě, zaslouží si své místo i ve stratigii digitálního marketingu.

Co to je digitální marketing a proč je tak důležitý? – část 1.

5
Digitalní marketing
Digitalní marketing. Foto: Unsplash

Digitální marketing označuje reklamu poskytovanou prostřednictvím digitálních kanálů, jako jsou vyhledávače, webové stránky, sociální média, e-mail a mobilní aplikace. Jedná se v podstatě o jakoukoli formu marketingu, která zahrnuje elektronická zařízení.

Je to jedna z nejúčinnějších forem marketingu a to hlavně kvůli množství potencionálních zákazníků. Na celém světě je 4,66 miliardy aktivních uživatelů internetu – 59,5 % světové populace. Z tohoto celkového počtu 92,6 procenta (4,32 miliardy) přistupuje k internetu prostřednictvím mobilních zařízení.

Proč je digitální marketing tak důležitý?

Můžete se zaměřit pouze na potenciální zákazníky, kteří si s největší pravděpodobností zakoupí váš produkt nebo službu

Pokud umístíte reklamu do televize, časopisu nebo na billboard, máte omezenou kontrolu nad tím, kdo reklamu uvidí. Samozřejmě můžete měřit určité demografické údaje, například dát svojí reklamu o novém telefonu afinitně do časopisu o mobilních telefonech, ale tam to tak nějak také končí.

Digitální marketing umožňuje identifikovat a zacílit na vysoce specifické publikum a posílat mu personalizovaná marketingová sdělení. Můžete například zobrazovat reklamy sociálních médiích určitému publiku na základě proměnných, jako je věk, pohlaví, poloha, zájmy, sítě nebo chování a zájmy.

Je nákladově efektivnější než tradiční marketingové metody

Digitální marketing umožňuje sledovat kampaně na denní bázi a snížit množství peněz, které vynakládáte na určitý kanál, pokud nevykazuje vysokou návratnost investic a přelít rozpočet do kanálu výkonnějšího. To samé nelze říci o tradičních formách reklamy. Kolik lidí vidělo váš billboard, jen tak nezjistíte.

Můžete snadno oslovit své zákazníky

Dalším důvodem, proč je vhodné zapojit digitální marketing do vaší strategie, je budování vztahů se zákazníky. Jedním z důležitých aspektů digitálního marketingu je zákaznický servis. Digitální marketing vám umožňuje komunikovat přímo se zákazníky, kteří vidí váš obsah, zejména prostřednictvím komentářů na webových stránkách, zpráv, recenzí a příspěvků na sociálních sítích.

To zákazníkům ukazuje, že vám záleží na tom, co říkají a co si myslí. Díky tomu se cítí respektováni a jsou součástí komunity, kterou budujete. Umožňuje vám to také získat neocenitelné informace o reakcích a preferencích zákazníků.

Pokračování … část 2.

Pepsi ve svém marketingovém tahu vyzývá spotřebitele, aby se „rozešli“ s Coca-Colou Zero

28
Coca-Cola Zero
Coca-Cola Zero. Foto: Unsplash

Společnost Pepsi využívá negativních ohlasů na sociálních sítích kolem reformulované Coca-Cola Zero Sugar, která byla představena letos v létě (zatím jen v USA) a je podporována rozsáhlou reklamní kampaní. Pepsi žádá frustrované fanoušky Coca-Cola, aby na sociálních sítích zveřejnili svou fotografii s Pepsi Zero Sugar a hashtagem #MyCokeBreakUp.

Spousta zákazníků vyjádřila svůj nesouhlas se změnou Coca-Cola Zero Sugar na Twitteru, kterým poté odpovídala sama společnost Pepsi a nabízela jim svůj vlastní nápoj bez cukru.

Asi týden poté oznámila společnost Pepsi novou marketinkovou kampaň. Začala nabízet láhev Pepsi Zero Sugar (v Česku se nápoj jmenuje Pepsi Max) všem, kteří jsou zklamaní z nové Coca-Cola Zero Sugar. Pro získání náhrady musí američtí spotřebitelé předložit společnosti Pepsi účtenku do 17. září.

Pepsi Zero Sugar se v souvislosti s tím, jak spotřebitelé přecházejí na zdravější nápoje, stále více promítá do marketingu této značky.

Nejlepší kola všech dob?

Pepsi tímto krokem hlavně útočí na kampaň „Best Coke Ever“, která se snaží propagovat novou chuť Coca-Cola Zero Sugar. Na kampani se podílí agentura Mercado McCann a zahrnuje širokou škálu marketingových kanálu.

Další kampaň, která se snaží uhájit reformulovanou příchuť Coca-Cola Zero Sugar, je „Try It First!“. Ta pobádá zákazníky, aby novou Colu první ochutnali, než ji odsoudí.

Tímto krokem společnost Pepsi ukázala, jak je důležité naslouchání stížností zákazníků i u konkurenčních značek. Pomocí obrázkových vtipů a kampaně rychle prosadila svůj vlastní nápoj a poškodila pověst Coca-Coly.

Pepsi bude také podle oznámení věnovat velkou část své reklamy v nadcházející sezóně NFL. Zaměří se hlavně na svojí variantu bez cukru a připravuje více než tucet nových spotů.

Co se týče podílu na trhu kolových nápojů bez cukru, Pepsi má před sebou pořád spoustu práce. Podle údajů společnosti Euromonitor International, která se zabývá průzkumem trhu, ovládala Coca-Cola Zero Sugar (dříve značená jako Coca-Cola Zero až do roku 2017) v loňském roce 7,9 % amerického trhu se sycenou kolou, což je slušný nárůst oproti 6 % v roce 2015. Značka Pepsi Zero Sugar (v Česku stále Pepsi Max) se ve stejném období posunula jen z 0,3 % na 0,4 %.

Konec souborů cookie třetích stran, co dělat? – část 2.

2
konec cookies
konec cookies

V dnešní době si většina lidí uvědomuje, že jejich data jsou využívána k vytváření cílených reklam a nabídek. Ve skutečnosti o tuto personalizovanou zkušenost stojí – jen nechtějí, aby se jejich data shromažďovala a diskrétně prodávala. Jaké jsou tedy možnosti bez použití cookies třetích stran?

Zaměřte se na data první strany

Toto je nejkritičtější úkol pro každého digitálního marketéra. Pokud vaše webové stránky nejsou nastaveny tak, aby správně (a legálně) shromažďovaly údaje první strany, je váš digitální marketing v ohrožení. A nejde jen o sběr e-mailových adres nebo sledování chování uživatele na vašich stránkách.

FLoC od společnosti Google

Dosud nejpokročilejším řešením společnosti Google v této oblasti je FLoC. Algoritmus FLoC sleduje webové stránky, které uživatelé navštěvují, a spojuje je do kohort zájmů na které lze cílit reklamy.

Uživatelé jsou seskupeni na základě podobné historie prohlížení a data nejsou odesílána na externí servery. Cílení není založeno na individuálních ID, ale na kohortách, do kterých patří. ID kohorty zabraňuje sledování konkrétního uživatele mezi webovými stránkami. A aby bylo možné kohortu cílit, musí zahrnovat alespoň 1000 uživatelů.

Využijte data „nulových“ stran

Jednou z odpovědí jsou údaje „nulové strany“, což jsou informace, které uživatelé online sdílejí záměrně. To jsou například ankety, loterie, přihlášení k odběru newsletteru a interaktivní příspěvky na sociálních sítích jsou příklady toho, jak se mohou shromažďovat neuvěřitelně cenné údaje přímo od uživatelů.

Nejenže do nich můžete zahrnout otázky týkající se konkrétních návyků nebo preferencí, které jsou pro vaše kampaně nejrelevantnější, ale uživatelé s větší pravděpodobností otevřou e-maily nebo kliknou na bannery od značky, se kterou již komunikovali a která respektuje jejich soukromí.

Univerzální identifikátory

Tyto identifikátory pracují se zašifrovanými e-mailovými adresami a telefonními čísly a jsou získávány se souhlasem uživatelů například při registraci na web. Univerzální identifikátory umožňují identifikovat uživatele na různých platformách a zařízeních, například při přechodu z prohlížeče do mobilní aplikace a naopak.

Služba Google audiences získává data na základě kombinace z vyhledávání, YouTube, map a stažených aplikací pro Android (více než 1 miliarda uživatelů) nebo více než 3 milionů partnerských webů a aplikací. Využití těchto nástrojů vám umožní cílit na jednotlivce na základě záměru a zájmu.

První část článku ZDE.

To máte… a neb konfigurátor produktů a jeho využití v eshopech

5
konfigurátor produktů
konfigurátor produktů

Konfigurátor je nástroj, který umožňuje uživatelům přizpůsobit komponenty a vlastnosti výrobku tak, aby hotový výrobek co nejvíce vyhovoval potřebám a požadavkům zákazníka. Produkty se konfigurují pomocí vizuálního rozhraní, kde zákazníci mohou měnit různé atributy (barvu, materiál, příslušenství atd.) a zobrazit si plně personalizovaný výrobek navržený podle jejich představ a specifikací.

Různé typy konfigurátorů

Existuje rozdíl mezi produkty skládajících se ze statických komponentů, které si zákazníci uspořádávají individuálně, a mezi produktem, který lze parametrizovat. Vezměte si příklad výrobku na míru, jako je například stěna domu, který se automaticky přizpůsobí volně volitelné délce, šířce, výšce a zvolené technologii stavby nastavené v konfigurátoru. To máte cihly, štuk, omítku… Opakem je produkt, který se skládá z různých statických komponentů, například stolní počítač. To máte různé velikost operační paměti, procesory, grafické karty…

Výhody konfigurátorů

Vyšší zapojení návštěvníků

Poskytnutím přizpůsobitelných produktů mohou společnosti navázat přímý kontakt se zákazníky, personalizovat nákupní zážitek a nabídnout poutavý a zajímavý proces, který zvyšuje prodeje. Konfigurovatelné produkty vedou k vyššímu zapojení a spokojenosti než jejich statické protějšky.

Lepší porozumění produktu

Konfigurátor produktů zjednodušuje složité produkty, protože umožňuje zákazníkům interakci s produktem před samotným nákupem. Pomáhá jim zjistit, jak věci fungují, jak do sebe jednotlivé díly zapadají a lépe chápe důležité sovuvislostí jednotlivých komponent. Zákazníci si mohou produkt prohlédnout v reálném čase a nastavit si jej podle svých vlastních potřeb nebo možností. Při plném pochopení konfigurace produktu pak zákazník často zvolí tu nejlepší dostupnou variantu a vyhne se šetření na důležitých komponentech. Přísloví „nikdo není tak bohatý, aby si kupoval levné věci“ tak dostává digitální rozměr.

Integrace se softwarem třetích stran

Další důležitou výhodou konfigurátoru je, že se dá integrovat se sklady třetích stran, tedy vašich dodavatelů, což může urychlit a zjednodušit prodejní proces. Do konfigurátoru můžete například integrovat platformu dovatale pro namíchání požadovaného odstínu barvy fasády. Můžete tak omezit položky ve skladu a zásoby.

3D Konfigurátory

Některé konfigurátory dokonce umožňují zákazníkům „umístit“ produkt do 3D prostředí, což vytváří ještě silnější zákaznický zážitek. Některé pokročilé stránky toto umožňují i prostřednictvím rozšířené reality za pomoci VR brýlí. Některé dokonce už vyvíjí i hmatové vjemy použitých materiálů. Umožnit zákazníkům načrtnout si svůj domov, pokoj, verandu, zadní terasu a poté do virtuálního prostoru umístit kokrétní položku (například gauč), umožňuje zaručit správný rozměr výrobku a zároveň vytváří silnou vizuální představu o tom, jak bude zvolený produkt vypadat v realitě zákazníkova domu.

Konec souborů cookie třetích stran, co dělat? – část 1.

0
konec cookies
konec cookies

Prohlížeče založené na Chromiu a samotný Chrome přestanou v roce 2022 podporovat soubory cookie třetích stran. Důvodem je rostoucí nedůvěra uživatelů. Stávající metody digitální reklamy a monetizace se stanou méně efektivními nebo dokonce přestanou fungovat úplně.

„Uživatelé požadují větší soukromí – včetně transparentnosti, možnosti volby a kontroly nad tím, jak jsou jejich data využívána – a je jasné, že webový ekosystém se musí vyvíjet tak, aby tyto rostoucí požadavky splňoval,“ oznámila společnost Google 3. března 2021 na svém blogu.

Soubory cookie třetích stran jsou soubory cookie, které nastavuje a může prohlížet jiná webová stránka než ta, na které se právě nacházíte. Například můžete mít na svých webových stránkách tlačítko „To se mi líbí“, které uloží do prohlížeče návštěvníka soubor cookie, k němuž může později přistupovat společnost Facebook, aby identifikovala návštěvníky a zjistila, které webové stránky navštívili.

Společnosti již dlouho používají soubory cookie třetích stran ke sledování návštěvníků webových stránek, zlepšování uživatelského komfortu a shromažďování údajů pro cílení reklamy na správné publikum. Hlavní výhodou souborů cookie třetích stran pro inzerenty bylo, že umožňovaly sledovat, co si uživatelé prohlížejí na celém webu v rámci konkrétního prohlížeče, nikoli pouze na webu, na kterém byly tyto soubory cookie nainstalovány.

Přestože Chrome není prvním prohlížečem, který zakázal soubory cookie třetích stran, má největší podíl na trhu (64 % všech uživatelů). Prohlížeče Safari (na druhém místě) a Firefox (na třetím místě) přestaly sledovat uživatele prostřednictvím souborů cookie třetích stran před více než rokem.

Jak změny ovlivní marketing?

Až všechny hlavní prohlížeče přestanou podporovat soubory cookie třetích stran, stane se cílená reklama za pomoci této technologie minulostí.

Je třeba mít na paměti, že na začátku roku 2022 nebudou zakázány všechny typy souborů cookie. Soubory cookie první strany, které nejsou předávány třetím stranám, zůstanou zachovány. Jejich účelem je usnadnit interakci s uživatelem: zapamatovat si hesla, preference vyhledávání, historii nákupů, doporučení, položky uložené v košíku atd.

Jak se k změnám přizpůsobit?

To, jak se k změnám přizpůsobit si můžete přečíst v druhé části článku ZDE.